Mapy drogowe/Innowacje/Video z 8D/Wirtualne fam trips/Wsparcie dla hybryd/Zrównoważony rozwój. Listopadowe Newsy z Azji i Australii
Mapa drogowa dla branży w Singapurze
Singapore Association of Convention and Exhibition Organisers and Suppliers (SACEOS) wraz z Singapore Tourism Board (STB) i Enterprise Singapore (ESG) uruchomiły mapę drogową dla branży (Events Industry Resilience Roadmap (IRR), która zawiera wskazówki, dotyczące środków bezpieczeństwa i najlepszych praktyk w czasie stopniowego powrotu do organizacji wydarzeń biznesowych. IRR przedstawia trzy cele strategiczne:
1. Pomoc branży we wdrażaniu najlepszych w swojej klasie standardów w ramach Safe Business Events Framework STB;
2. Tworzenie modeli biznesowych z naciskiem na hybrydyzację;
3. Opracowywanie ścieżek rozwoju zawodowego w nowy sposób.
IRR zawiera również wytyczne dotyczące standardu SG SafeEvent, który jest certyfikatem, że wydarzenie spełnia wymagania dotyczące bezpieczeństwa, compliance i wellbeing w świecie COVID.
Japonia gospodarzem wirtualnych fam tripów
Japan National Tourism Organisation (JNTO) oferuje online fam trips w ramach programu dla hosted buyers prowadzonego przez Convention Bureau. Meet Japan, które odbędzie się w formie wirtualnej w dn. 26.01– 4.02.2021r., ma pomóc międzynarodowym stowarzyszeniom i PCOs dowiedzieć się więcej o miastach kongresowych w kraju i nawiązać kontakt z lokalnymi dostawcami.
Kobe ogłasza pakiet wsparcia dla wydarzeń hybrydowych
Na dorocznym spotkaniu „Meet in Kobe”, które odbyło się w tym roku w formie hybrydowej, Kobe Convention Bureau ogłosiło nowy pakiet wsparcia dla spotkań hybrydowych, odbywających się w Kobe od października 2020r. Pakiet obejmuje wsparcie organizacyjne i finansowe do 5 mln JPY (47 795 USD) na konwencje międzynarodowe i do 2 mln JPY (19 118 USD) na konwencje krajowe.
Tajlandia przedstawia plan operacyjny na 2021 rok
Thailand Convention and Exhibition Bureau (TCEB) ujawniło swój plan operacyjny na rok 2021, skupiający się na ożywieniu branży wydarzeń biznesowych w Tajlandii i wzmocnieniu podstaw zrównoważonego rozwoju. Kierując się koncepcją „New Normal MICE - Sustainable Growth”, plan obejmuje cztery strategie:
1. Promowanie krajowej branży MICE
2. Przyciąganie międzynarodowych wydarzeń
3. Wdrażanie innowacji
4. Opracowanie solidnego ekosystemu MICE.
Tajlandia nieustannie koncentruje się na innowacjach
Thailand Convention and Exhibition Bureau (TCEB) uruchomiło trzecią edycję „Thailand MICE Startup”. Konkurs, mający na celu zwiększenie konkurencyjności Tajlandii po COVID-19, paruje start-upy i firmy technologiczne z przedsiębiorcami z branży wydarzeń, aby konkurować o najlepsze innowacje w przemyśle spotkań. Do tej pory jest 23 kandydatów, którzy muszą utworzyć zespoły w celu opracowania innowacji, które mogą rozwiązać problemy, z którymi borykają się przedsiębiorcy organizujący wydarzenia biznesowe podczas pandemii COVID-19.
Tourism Australia inspiruje planistów wydarzeń dzięki 8D
W celu zainspirowania planistów wydarzeń, Tourism Australia uruchomiła nową kampanię 8D, obejmującą sześć filmów przedstawiających niektóre z najbardziej znanych australijskich miejsc. W przeciwieństwie do innych kampanii marketingowych organizowanych przez organizacje turystyczne na całym świecie, Tourism Australia jako pierwsza wykorzystuje dźwięk 8D o najwyższej jakości , dzięki czemu słuchacze doświadczają trójwymiarowego efektu za pośrednictwem słuchawek.
Nagrania znajdują się na stronie Business Event Australia.
Autor: Anna Górska