F2F w 2021r. – MAŁE I LOKALNE. PCMA publikuje mało optymistyczne dane.
W zeszłym tygodniu PCMA (Professional Convention Management Association) opublikowało aktualizację raportu Business Events Compass, którego pierwsza edycja miała miejsce latem tego roku. Zgodnie z jego wynikami organizacje planujące strategię spotkań F2F na 2021r. powinny myśleć na małą skalę i lokalnie, jeśli oczekują frekwencji na swoich spotkaniach.
Powrót gospodarki do poziomów sprzed wystąpienia COVID w trzecim kwartale 2021r. jest obecnie nieco mniej prawdopodobny niż podano w lipcowym kompasie. W najlepszym przypadku, ożywienie gospodarcze sektora przemysłu spotkań do poziomu sprzed COVID-19 ma nastąpić w III kwartale 2022 r lub później. Przy czym większość wydarzeń na żywo zaczyna powracać pod koniec 2021r., ale jest ograniczona pod względem wielkości i geografii.
Obecnie PCMA przewiduje, że do 2021 r. popyt na F2F meetings będzie nadal słaby. Trzydzieści dziewięć procent respondentów ankiety, przeprowadzonej we wrześniu odnotowało 50-procentowy lub większy spadek udziału w F2F meetings w 2021 r. w porównaniu do poziomów z 2019 r. Istnieją wyjątki od tej reguły w regionie Azji i Pacyfiku oraz w innych częściach świata, w których wirus jest powstrzymywany.
Co więcej, raport sugeruje, że ekskluzywność może być ważnym czynnikiem wpływającym na frekwencję: „Rośnie popyt na małe, nienagannie realizowane wydarzenia. Oprócz rygorystycznych protokołów higienicznych, uczestnicy wydarzeń szukają ograniczeń w uczestniczeniu w nich jako sposobu na zachęcenie do udziału w 2021 r. ”
W raporcie odnotowano również, że zapotrzebowanie na wirtualne wydarzenia napędza postęp technologiczny i konieczność zdobywania nowych umiejętności przez profesjonalistów spotkań. Większość uczestników wydarzeń (68 procent) twierdzi, że skuteczne platformy networkingowe zachęciłyby ich do częstszego udziału w wydarzeniach cyfrowych.
PCMA rozpoczęło publikację Business Events Compass tego lata. Raporty obrazują reakcję przemysłu spotkań na pandemię. Do raportów dane zbierane są z wielu źródeł, w tym z ankiet przeprowadzonych wśród globalnej kadry kierowniczej, uczestników spotkań biznesowych, dyrektorów ds. Zasobów ludzkich i innych. Subskrypcja pełnego dwumiesięcznego raportu kosztuje 495 USD dla członków PCMA i 895 USD dla osób niebędących członkami. Członkowie otrzymują podsumowanie wyników, z którego pochodzi ten artykuł.
Autor: Anna Górska