Hi-Tech w Hotelach - część II

Komunikacja Bezkontaktowa, Super Sterylizacja, Big Data, Wirtualna i Rozszerzona Rzeczywistość. Część II o trendach i rozwiązaniach Hi-Tech, wprowadzanych dzisiaj w branży hotelarskiej.

Komunikacja Bezkontaktowa (Contactless Communication)

Hotele dostarczają angażujących i przyjemnych wrażeń gościom w „nowej normalności” dzięki zastosowaniu rozwiązań zbliżeniowych, które w maksymalny sposób ograniczają kontakt fizyczny.  

Grace” to nowa platforma, która umożliwia gościom wysyłanie wiadomości do pracowników hotelu w czasie rzeczywistym za pośrednictwem wybranej przez nich aplikacji (np. WhatsApp, Messenger, WeChat), eliminując potrzebę pobierania dodatkowej aplikacji. Ta bezpieczna opcja komunikacji pozwala personelowi hotelu błyskawicznie reagować na potrzeby gości, nawet bez pytania o ich imię i nazwisko oraz numer pokoju. Na przykład wysłanie SMS-a o „dodatkową poduszkę” to wszystko, czego potrzeba, aby żądanie zostało spełnione. 

Ta sama firma Nevotek, wprowadza także „NevoTouchless”, kolejny przełomowy produkt, który umożliwia gościom dostęp do usług hotelowych za pośrednictwem ich własnych urządzeń mobilnych. Goście mogą „sparować” swoje urządzenia z telewizorami w pokoju, aby używać ich jako pilotów, uzyskać dostęp do internetowych wersji papierowych kompendiów w pokojach, zamówić obsługę pokoju i nie tylko, po prostu skanując spersonalizowany kod QR na telewizorze.

Big Data

Gromadzenie danych gwałtownie wzrosło w prawie wszystkich branżach i jest również szeroko wykorzystywane przez firmy z branży hotelarskiej w celu zapewnienia bardziej spersonalizowanych doświadczeń. Na przykład może być używane przez biura podróży do tworzenia inteligentnych rekomendacji destynacji na podstawie wieku, płci, budżetu, wcześniej odwiedzonych miejsc i tak dalej.

W branży hotelarskiej big data pozwala firmom identyfikować trendy, które można wykorzystać do celów revenue management. 

 

Super Sterylizacja

Hotele wprowadzają super nowoczesne produkty do czyszczenia i dezynfekcji. 

Do tej pory większość z nas słyszała już o zaletach najróżniejszych filtrów m.in. zdolnych do odfiltrowania 99,9% wirusów i bakterii z powietrza oraz elektrostatycznych rozpylaczach dezynfekujących do powierzchni, ale na rynku pojawiają się również nowe, alternatywne produkty, które szybko zabijają unoszące się w powietrzu patogeny.  Urządzenie SafeologyTower, wykorzystuje technologię UVC o dużej mocy, która może być używana do bezpiecznego, szybkiego i skutecznego eliminowania do 99,9 procent patogenów powierzchniowych i przenoszonych w powietrzu w warunkach wewnętrznych, skutecznych na większych przestrzeniach w całym hotelu bez używania chemikaliów lub pozostawiania osadów.

Naukowcy i eksperci twierdzą, że to przełom w branży hotelarskiej i komercyjnej w walce z niebezpiecznymi wirusami przenoszonymi drogą powietrzną i powierzchniową, takimi jak # Covid19.

Wirtualna i Rozszerzona Rzeczywistość 

Wirtualna rzeczywistość jest jednym z najczęściej omawianych trendów technologicznych ostatnich lat, a jej zastosowania w branży hotelarskiej są niemal nieograniczone. Można z niej korzystać wszędzie, od etapu rezerwacji podróży klienta, po sam pobyt w hotelu.

Wreszcie, rzeczywistość rozszerzona eksplodowała w podobny sposób jak technologia VR, ale jest jeszcze bardziej dostępna; zwykle wymaga niewiele więcej niż dostępu do smartfona i internetu. W przeciwieństwie do rzeczywistości wirtualnej, która umieszcza użytkowników w środowisku cyfrowym, rzeczywistość rozszerzona polega na ulepszaniu rzeczywistego środowiska poprzez nakładanie informacji.

Ponownie, daje to nieograniczony potencjał. Wyobraź sobie, że Twój hotel ma  mapy ścienne AR i klienci kierując na nie telefon mogą uzyskać informacje o konkretnych lokalizacjach. A co powiesz na aplikację, która pozwala użytkownikom przeglądać opinie klientów o lokalnych restauracjach, patrząc na budynek przez telefon? 

To wszystko już jest. Planujmy nasze podróże!

Autor: Anna Górska